Frågor och Svar

PRODUKTER
  1. Välja produkter
  2. Göra produkterna
  3. Beställa produkter
  4. Kvalitet
  5. Priser

  1. Välja produkter
    • Vilka produkter kan man beställa från smartphoto?

      Du finner alla produkter under produktsidan. Klicka på fliken 'Produkter" för att se de olika produktkategorierna.
      Vi erbjuder följande: Fotoböcker, Fotopresenter, Canvas och Väggdekoration, Fotoalmanackor, Fotokort, Bilder och Förstoringar och Presentkort. Produktdetaljer, såsom storlekar, priser, alternativ, leveranstider osv. finns på produktsidan.

      Upp
    • Var kan jag se alternativen för alla produkter?

      ”Tillval-fliken” på varje produktsida innehåller all information som du behöver angående de olika valen. Valmöjligheter ges för följande produktkategorier: Bilder och Förstoringar, Canvas och Väggdekoration, Fotokort & Fotoböcker.

      produkter alternativ

      Dessa tilläggsalternativ kan endast beställas vid köp av produkten.

      Upp
    • Vilken stil bör jag välja?

      Med ett stort urval av produkter och över 120 olika stilar till varje har du full kreativ frihet. Klicka på ditt stilval för att bekräfta detta eller bläddra genom alla stilval. Kontakta gärna vår kundservice om du behöver hjälp att välja stil.

      Upp
    • Hur många bilder kan jag ha i min Fotobok?

      Varje fotobok har ett antal sidor som standard. Vill du ha fler bilder, är det bara att lägga till fler sidor, du kan max ha 100 sidor i din fotobok. Du kan ändra sidornas layout för att få plats med fler bilder. Istället för att ha 1 bild per sida, kan du exempelvis ha 6 bilder per sida. Antal standardsidor finner du på produktsidan för varje fotobok.

      Upp
  2. Göra produkterna
    • Vilken typ av filer kan jag ladda upp?

      Du kan endast ladda upp JPG (JPEG) filer. JPG är ett filformat som gör att högkvalitetsbilder kan sparas som relativt små filer. Vi accepterar inte andra format pga att vi då inte kan garantera att resultatet når en tillräckligt hög standard.

      Upp
    • Hur ska jag ladda upp mina bilder?
      • Du vill ladda upp mer än 10 bilder?
        • - Använd smartphotos verktyg för bilduppladdning. Detta är ett litet program som du måste installera i din dator. Med detta program kan du se foton på din dator och välja de som skall laddas upp.
      • Du vill ladda upp färre än 10 bilder?
        • Använd ladda upp en i taget metoden.
      Upp
    • Kommer mina bilder att omformeras efter uppladdning?

      När du laddar upp foton för att beställa bilder eller för att skapa en fotobok kommer vi att ändra storleken på dina bilder medan de laddas upp. De kommer att vara stora nog att skapa vald produkt och utan förlorad kvalitet. På det här viset blir uppladdningen mycket snabbare.

      Upp
    • Hur lång tid tar det att ladda upp bilder?

      Tiden det kommer ta att ladda upp dina bilder beror på bildernas storlek samt internetuppkopplingens hastighet. Stora filer kan ta lång tid.

      Upp
    • Vad ska jag göra om uppladdningen misslyckas?

      Många företag blockerar installationen av Active X och Java filer - dessa program måste du ha installerade för att kunna ladda upp bilder på vår hemsida. Du kan även kontrollera att säkerheten på datorns brandvägg inte är för hög eller att din dator blockerar pop up fönster. Får du ändå det inte att fungera så testa att byta webbläsare eller försök gärna att ladda upp bilder från en annan dator eller använd styckuppladdningsmetoden.

      Upp
    • För att börja skapa en fotobok så måste jag installera Silverlight. Vad är detta?

      Silverlight är ett Microsoft program som kommer att installeras på din dator. Andra webbsidor använder det också. Det är 100% säkert. Om du använder Google Chrome som din webbläsare fungerar inte Silverlight utan då får du använda dig av HTML5 editorn istället.

      Upp
  3. Beställa produkter
    • Hur kan jag beställa produkter?

      Du kan enkelt beställa produkter hos smartphoto. Välj bilder, redigera produkten och därefter bekräfta beställningen. Du kan titta på vår fotobok video eller följa vår guidade tur för att ta reda på hur du skapar bilder och fotokort. Tveka inte att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar kring din beställning. Du når kundservice på telefon 0525-17000 eller via mail: kundservice@smartphoto.se

      Upp
    • Kan jag beställa olika produkter samtidigt?

      smartphoto har många produkter och du kan naturligtvis beställa dem samtidigt.

      Upp
    • Måste jag skapa ett konto för att kunna göra en beställning?

      För att köpa smartphoto produkter kan du göra på två sätt: du kan registrera ett konto på vår hemsida eller så kan du beställa som "gäst" vilket innebär att du inte behöver skapa något konto. Fördelen med att registrera ett konto är att du kan spara dina påbörjade produkter på Mina sidor, du kan hitta information om tidigare beställningar etc.

      Upp
    • Är det möjligt att ändra min order efter jag har genomfört den?

      Vi har tyvärr ingen möjlighet att göra någon förändring i din order efter att du klickat på Bekräfta knappen, din order skickas omgående till vår produktion och blir därefter låst för ändringar. Därför är det viktigt att du alltid förhandsgranska din varukorg och produkterna innan du bekräftar ditt köp. Vi kan tyvärr inte sampacka olika ordrar du gjort, till en order. Eftersom samtliga produkter i vårt sortiment produceras som unika, personliga bilder har du ingen ångerrätt eller avbeställningsrätt på din beställning.

      Upp
    • Var kan jag se min orderstatus?

      Om du går till “Mina sidor” på hemsidan kan du därefter klicka på “Mina order”. Där får du en översikt på alla dina beställningar och status på dessa hos oss. När din order är klar i vår produktion får du alltid ett bekräftelsemail skickat till dig om att din order är på väg till dig.

      Upp
    • Hur använder jag en erbjudandekod?

      Erbjudandekoden skriver du, som kund, in i fältet ”Erbjudandekod” som återfinns i varukorgen. För att aktivera koden måste du trycka på knappen ”Använd kod”. Det går ej att kombinera 2 olika erbjudandekoder i samma beställning. Om erbjudandet, som är kopplat till koden, är en mängdrabatt (2 för 1, 3 för 2 etc) måste även antalet produkter ändras manuellt i varukorgen. Detta gör du genom att skriva det önskade antalet produkter i varukorgen. smartphoto tar ej ansvar för felaktigt använda erbjudandekoder efter köpets genomförande. För mer information gällande våra erbjudandekoder se våra Villkor och Garantier.

      Upp
    • Vad innebär smartgaranti?

      Vi garanterar att du blir nöjd med din produkt. Följande produktgrupper ingår i smartgarantin: Fotobok, Canvas och Väggdekorationer, Almanacka, Fotopresenter och Fotokort. Skulle du mot förmodan inte bli nöjd får du göra om din produkt dvs en ny likvärdig produkt utan kostnad. Detta är smartphoto´s 100% unika smartgaranti. Hör av dig till vår kundservice för mer information om hur du kan använda dig av smartgarantin.Vi rekommenderar dig att gå in under Villkor och Garantier för att läsa mer om vår smartgaranti (om vad som gäller, undantag osv.

      Upp
  4. Kvalitet
  5. Priser
    • Var finner jag de olika storlekarna och priser på produkterna?

      Klicka på Detaljer fliken på en produktsida för att se de olika formaten och priserna. Du finner också en översikt över detta i prislistan.

      format & priserUpp
    • Kan jag få mängdrabatt?

      Hör alltid av dig till vår kundservice så kan de ta fram aktuella erbjudanden.

      Upp
    • Är moms inkluderat i nämnda priser?

      Ja, alla våra priser är inklusive moms. Du ser hur stor del av priset som är moms i Varukorgen.

      Upp
BETALNING
LEVERANS
Mitt konto hos smartphoto
KRAV PÅ BILDERNA