smartgaranti

Smartgaranti

När du beställer fotoprodukter från oss vill vi att du alltid ska vara 100% nöjd med det du får hem. Skulle du till exempel hitta ett stavfel i din inbjudan eller upptäcka att du av misstag valt fel bild till din canvastavla kan du använda dig av vår smartgaranti! Blir något fel så bjuder vi dig nämligen på en ny likvärdig produkt utan extra kostnad!

Skicka ett mail till kundservice (kundservice@smartphoto.se) med ditt ordernummer och skriv smartgaranti i ämnesraden – så hamnar ditt ärende rätt direkt.

Ange i ditt mail vilken fotoprodukt du vill göra om (för snabb service underlättar det även om du redan i detta mail tydligt beskriver vad som har hänt samt skickar med bildmaterial som visar det du beskriver). T.ex. är det ett stavfel i din inbjudan ta bild där stavfelet syns och bifoga i ditt mail.

Som svar på ditt mail kommer kundservice att ge dig enkla instruktioner på hur du ska gå tillväga för att nyttja vår smartgaranti. Följ dessa instruktioner och återkoppla därefter till kundservice.

Har du följt instruktionerna kommer kundservice bekräfta att du kan göra om din beställning (kom ihåg att du själv måste åtgärda felet innan du beställer om). Viktigt: Vänta alltid på bekräftelse från kundservice innan du gör din ombeställning.

Smartgarantin gäller för alla fotoböcker, samtliga kalendrar och agendor, alla fotokort, fotopresenter samt canvas och väggdekoration (gäller canvas, trä-, aluminium-, akrylglas- och postertavla).

Garantin täcker fel i texter, foton och val av design. För mer information om regler och undantag gällande smartgarantin kan du läsa vidare under Villkor och Garantier*. Är du inte nöjd med färgåtergivningen, trycket på din fotoprodukt eller din produkthanteras detta som en reklamation och du kontaktar även då kundservice.

3 supertips som sparar dig massor av tid! - så undviker du enkla fel och misstag när du gör din beställning.

Tänk vad bra att det finns en smartgaranti som du kan använda dig av när något blivit fel. Men många fel är rena slarvfel som enkelt skulle kunna undvikas. Genom att följa dessa enkla steg minskar du risken för att något blir fel och sparar samtidigt massor av tid eftersom du slipper att göra en ombeställning.

1. Förhandsgranska alltid din produkt! När du skapar din produkt finns det för samtliga fotoprodukter en förhandsgranskning. Ta dig tiden att titta igenom din produkt en gång till innan du skickar iväg din beställning.



2. Håll dig innanför den streckade linjen När du skapar din produkt markeras den yta som kommer med i produkten med en streckad linje, detta gäller t.ex. för canvastavlor. Kontrollera alltid att det som är viktigast i din bild hamnar innanför den streckade linjen/bildrutan och flytta/skala din bild så att det du vill ha med i bilden hamnar innanför. Vill du vara helt säker på att hela bilden kommer med kan du med fördel lägga dit en liten marginal.



3. Korrekturläs dina texter Läs noggrant igenom alla dina texter för att undvika stavfel. Har du möjlighet så be gärna någon annan att också titta igenom texterna.